ملاقات و مشافهه سفیر فرانسه با هیئتی مرکب از نمایندگان مختلف ولایت غور - (کابل، ۶ می ۲۰۲۱ میلادی / ۱۶ ثور ۱۴۰۰ هجری شمسی)

صبح روز پنجشنبه ۶ می ۲۰۲۱ میلادی (۱۶ ثور ۱۴۰۰ هجری شمسی)، آقای داوید مارتینون، سفیر کبیر جمهوری فرانسه مقیم جمهوری اسلامی افغانستان از یک هیئتی مرکب از شخصیت های سرشناس و بارز (وکلای مردم در پارلمان، اعضای شورای ولایتی و جامعهء مدنی، کنشگران مدنی و اهل مطبوعات وغیره) ولایت غور در مقر سفارت مذکور مقیم کابل استقبال و پذیرایی نمود.

JPEG

طی این ملاقات کاری، اعضای هیئت فوق الذکر اوضاع و شرایط محل، بخصوص چالش های امنیتی و باستانی منوط به ولایت غور را تشریح و تصریح نمودند. تذکار باید داد که گفتگوی های موثر و مفیدی در چگونگی روش و طرز عون و مدد جمهوری فرانسه، خاصتاً از ورای رویکارهای همکاری صورت پذیرفت.

JPEG

برعلاوه، تبادل نظرات غنی و ثمینی درمورد منار تاریخی جام که در معرض تهدیدات امنیتی و تأثیرات تغییرات اقلیمی (مثلاً، سیلاب ها) قرار دارد، انجام یافت. در این مباحثه و مناظره دوستانه برتعهد متین و مرصوص جمائع محلی و خاصتاً جمیع فعالان ذیربط معضل در راستای تحفظ این آبده عتیقه و باستانی افغانستان و جهان طی تطبیق یک برنامه مؤید ارتقاء و اضطلاع انکشاف پایدار بسان برنامه های انکشافی مؤبد بنیاد اتحاد بین المللی برای حفاظت از مواریث واقع مناطق درگیر جنگ – (ای.ال.آی.پی.اچ.)"، سازمان تعلیمی، علمی و فرهنگی ملل متحد – (یونِسکو) و وزارت محترم اطلاعات و فرهنگ کشور درعرصه متذکره تأکید ورزیده شد.

تاریخ نشر 08/05/2021

قسمت بالایی صفحه