صدومین سالروز تولد نِلسون ماندِلا (۱۸ جولای ۲۰۱۸ / ۲۷ سرطان ۱۳۹۷)

جمهوری فرانسه، در ایام بزرگداشت از صدومین سالروز تولد نِلسون ماندِلا، مشهور به "مادیبا" برگرفته از نام عشیره اش، اما بخصوص قهرمان مبارزه علیه نژادپرستی در افریقای جنوبی، به یادبود و خاطرات زنده یاد این ابرمرد راه آزادی که بتاریخ ۵ دسامبر سال ۲۰۱۳ میلادی (۱۴ قوس ۱۳۹۲ هجری شمسی) چشم از جهان فروبست و ما را ترک کرد، ادأی احترام می نماید.

JPEG

شجاعت و تعهد این ابرمرد تاریخ بشریت در راستای آزادی و نبرد علیه نژادپرستی، اکنون نیز به تمام نسل ها الگو و الهام بخش توصیف می گردد. ما درعرصه، از قاطعیت سیریل رامافوزا، رئیس جمهوری افریقای جنوبی در پیگیری کارکردها و دست آوردهای نِلسون ماندِلا جهت پاسخ دهی به چالش های اجتماعی و سیاسی موجود کشوراش، استقبال و ستایش می نماییم.

جمهوری فرانسه می خواهد در چنین روز خاصی، پیام دوستی خویش را به مقامات و مردم افریقای جنوبی تقدیم بدارد. در یوم الموعود، نیکولا هولو، وزیر انتقال زیست محیطی و یکپارچگی جمهوری فرانسه در مراسم تدویر یافته بدین مناسبت در پرِتوریا شرکت ورزید و از حکومت فرانسه نمایندگی کرد.

JPEG چهرهء نِلسون ماندِلا، متوفی در ژوانِسبورگ بسن ۹۵ سالگی، بتاریخ ۵ دسامبر ۲۰۱۳ میلادی (۱۴ قوس ۱۳۹۲ هجری شمسی) (نمای دیوار شمالی وزارت امور خارجه جمهوری فرانسه، پاریس، ۲۰ دسامبر ۲۰۱۳ میلادی (۲۹ قوس ۱۳۹۲ هجری شمسی)

جهت دریافت معلومات مزید : https://www.diplomatie.gouv.fr/fr/dossiers-pays/afrique-du-sud/evenements/article/centenaire-de-la-naissance-de-nelson-mandela-18-07-18

تاریخ نشر 22/07/2018

قسمت بالایی صفحه